احتمالا همه شما یک بار اسباب کشی منزل، محل کار و غیره را تجربه کرده اید و می دانید که می تواند چه کار طاقت فرسایی باشد. اغلب افراد و به خصوص خانم ها دغدغه و نگرانی جابجایی وسایل خود را برای اثاث کشی دارند.

در این مقاله تکنیک هایی را آورده ایم که بدون آسیب به خودتان و وسایل بتوانید آنها را به بهترین شکل جابجا کنید. اگر بتوانید با دقت ترفندها و نکات اسباب کشی را به کار ببرید روند آن برای شما ساده تر خواهد شد. ابتدا نکات مهم در اسباب کشی منزل را آورده ایم و در بخش های بعدی هم به تجربیات اسباب کشی و ترفندهای جالب آن پرداخته ایم.

نکات مهم در اسباب کشی منزل

برای اینکه بتوانید اسباب کشی خود را به بهترین شکل انجام دهید لازم است با نکات مهم در اثاث کشی آشنا شوید تا بتوانید بدون مشکل و در فرصت مناسب وسایل خود را جابجا کنید. رعایت این نکات قبل از اسباب کشی، حین آن و بعد از آن به شما کمک می کند تا راحت تر وسایل را جابجا کنید. لازم است برای بسته بندی وسایل خود زمان بگذارید و این کار را با دقت انجام دهید.

۱. لیست کارهای اسباب کشی را از قبل تهیه کنید

با راهکارها و ترفند هایی که در این مقاله یاد می گیرید لیست خود را تهیه کنید.

۲. زمان مورد نیاز برای بسته بندی و حمل وسایل را تخمین بزنید

حتما قبل از اسباب کشی تخمین بزنید که جابجایی آنها چقدر زمان می برد تا در زمان بندی خود به مشکل نخورید و به موقع و بدون عجله وسایل خود را به محل جدید منتقل کنید.

۳. وسایل مورد نیاز اثاث کشی را از قبل تهیه کنید

یکی از مهم ترین نکات اسباب کشی است و همانطور که میدانید برای اثاث کشی منزل به وسایلی مانند کارتن در سایزهای مختلف، چسب نواری پهن، قیچی، صندوق، برچسب، طناب، ماژیک و غیره نیاز دارید.

۴. هنگام حمل مراقب وسایل شکستنی باشید

برای حمل وسایل شکستنی دقت بیشتری داشته باشید و یا اگر کسی این کار را برای شما انجام می دهد به آنها این مساله را خاطر نشان کنید.

۵. بهتر است از وسایل آشپزخانه شروع کنید

وسایل آشپزخانه چون شکستنی و حساس تر هستند دغدغه شما برای بسته بندی آنها بیشتر است.

۶. دقت لازم در بسته بندی وسایل شکستنی و حساس داشته باشید

بسته بندی

یکی دیگر از نکات مهم در اسباب کشی این است که وسایل حساس و ظریف که احتمال بیشتری وجود دارد در اسباب کشی آسیب ببینند را با پلاستیک های مخصوص محافظت کنید و با دقت هر کدام را در کارتن گذاشته و محکم با چسب پهن یا طناب بسته بندی کنید.

۷. قبل از اسباب کشی کارتن با اندازه های مناسب تهیه کنید

برای اسباب کشی نیاز است کارتن با ابعاد گوناگون تهیه کنید

می توانید از سوپر مارکت ها یا بنگاه های مواد غذایی کارتن تهیه کنید. اما برای حمل امن و راحت میتوانید مناسب ترین وسایل و کارتن های اسباب کشی را از نوبار تهیه کنید.

۸. کارتن و جعبه ها را با دقت و محکم بسته بندی کنید

یکی از نکات مهم اثاث کشی است این است که از بستن در جعبه ها اطمینان حاصل کنید. با طناب های باریک یا نوار چسب های محکم در جعبه را ببندید.

۹. بعد از بسته بندی کارتن ها را برچسب گذاری کنید

برای اینکه بعدا در چیدمان وسایل به مشکل برخورد نکنید و بدانید چه چیزی حمل می کنید که در حین اسباب کشی مراقبت بیشتری کنید روی آنها برچسب زده و با ماژیک بنویسید. توضیح مناسبی از نوع وسیله روی کارتن بنویسید تا زمان چیدمان هم راحت باشید و لازم نباشد برای پیدا کردن یک وسیله کل کارتن ها را باز کنید.

۱۰. پایه های مبلمان را بپوشانید

برای جلوگیری از آسیب به پایه های مبلمان و کنده شدن روکش آنها قبل از اسباب کشی دور پایه ها را با روزنامه یا کاغذ باطله بپوشانید. پیشنهاد می کنم این مورد که از نکات مهم در اسباب کشی است را فراموش نکنید.

۱۱. وسایل را تمیز و سپس بسته بندی کنید

قبل از چیدن وسایل را تمیز و مرتب کنید

تمامی وسایلی که دارید را قبل از بسته بندی تمیز کنید و گرد و غبار آنها را بگیرید و بعد با دقت آنها را در جعبه یا کارتن بگذارید.

۱۲. مبلمان را با پلاستیک یا پتو بپوشانید

برای جلوگیری از کثیف شدن پارچه مبل یا صندلی ها، با روکش پلاستیکی آنها را پوشش دهید.

۱۳. وسایل سنگین را در یک کارتن نگذارید

برای اینکه وزن جعبه ها متعادل باشد همه وسایل سنگین را در یک کارتن نگذارید. مثلا کتاب ها را در کارتن های متفاوت بگذارید.

۱۴. در اسباب کشی برای حمل گل و گیاهان دقت کنید

در حمل گلدان ها و گیاهان دقت بیشتری لازم است

گیاهان و گلدان های بزرگ را به همان صورت جابجا کنید. اما یک نکات مهم در اسباب کشی گلدان های کوچک، این است که آنها را در یک جعبه قرار دهید و داخل هر گلدان یک چوب به ارتفاع بلندترین گلدان بگذارید و با یک پلاستیک دارای منفذ رو و دور جعبه را بپوشانید.

۱۵. لوازم گران قیمت را جدا حمل کنید

زیورآلات و اجناس گران قیمت را پیش خودتان نگه دارید و با خودرو شخصی جابجا کنید.

۱۶. لوازم ضروری را در دسترس قرار دهید

وسایلی که استفاده هر روز هستند و در هنگام اثاث کشی و در طی جابجایی به آنها نیاز دارید در دسترس قرار دهید. مثل لوازم شخصی و بهداشتی.

۱۷. هر وسیله بزرگی که می توانید را به قسمت های کوچک تفکیک کنید.

اگر وسایل بزرگ مانند مبلمان دارید که قابل تفکیک و جدا کردن هستند آنها را جدا کنید تا حمل آنها برای شما راحت تر باشد و به آنها آسیب نرسد.

۱۸. سعی کنید همه وسایل را بسته بندی کنید.

یکی از نکات مهم در اثاث کشی این است برای جلوگیری از شکستن و آسیب رسیدن به وسایل در حین اسباب کشی، هر وسیله ای در هر اندازه ای حتما باید با پوشش کارتنی یا هر نمونه دیگر پوشانده شود چون در اثر اصطکاک با وسایل دیگر ممکن است خراب شوند.

۱۹. برای جابجایی از شرکت های خدماتی و افراد با تجربه در این زمینه استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید لوازم بزرگ را جابجا کنید در ازای پرداخت هزینه از افرادی که کار آنها حمل اثاثیه است کمک بگیرید. آنها هر چیزی که برای حمل و نقل نیاز داشته باشند را با خود به همراه می آورند.

۲۰. در حین اثاث کشی ابتدا اثاثیه سنگین را بارگیری کنید.

فراموش نکنید که جایگذاری در وسیله نقلیه که کامیون یا نیسان است با دقت صورت بگیرد.

۲۱. لباس هایی که آویزان هستند را به همان صورت با گیره لباسی داخل ملحفه یا پلاستیک بزرگ بگذارید.

با رعایت این نکات مهم در اسباب کشی منزل چیدمان آنها هم برای شما سریع تر و راحت تر است.

۲۲. یکی از نکات مهم در اثاث کشی این است که برای حمل وسایل برقی از کارتن ها و جعبه های خودشان استفاده کنید.

۲۳. بعد از قرار دادن هر وسیله شکستنی در جعبه از محکم بودن جای آن اطمینان حاصل کنید.

۲۴. دور انداختن وسایل بدون مصرف را فراموش نکنید.

معمولا در هر اسباب کشی وسایلی پیدا می شود که نیاز ندارید یا اضافه هستند، سعی کنید آنها را دور بریزید.

بیشتر بخوانید: کامل‌ترین چک لیست اسباب کشی

تجربیات اسباب کشی

تجربه های اسباب کشی

در کنار نکات مهم در اسباب کشی رعایت مواردی که تجربیات اسباب کشی هستند نیز می تواند راهگشای شما در اثاث کشی منزل باشد که در ادامه آوردیم:

  • زمانی که در حال بسته بندی و اسباب کشی هستید حواستان به کودکان باشد که در حال دویدن و رفت و آمد به خودشان و وسایل آسیب نزنند. سعی کنید در حین بسته بندی، وسایل را در مسیر رفت و آمد آنها نگذارید و سریعا بسته بندی کرده و در یک گوشه قرار دهید.
  • یکی دیگر از تجربیات اسباب کشی این است که حتما قبل از اینکه وسایل را به خانه جدید ببرید نظافت آن را انجام دهید و سم پاشی کنید تا همه آلودگی ها از بین بروند. خانه قبلی را نیز بعد از جمع کردن وسایل تمیز کنید.
  • ممکن است بعد از جابجایی وسایل، موکت های شما در اثر جابجایی وسایل کثیف شوند پس بهتر است قبل از اثاث کشی کف خانه را با پلاستیک یا ملحفه های کهنه بپوشانید.
  • برای حمل کمدها آنها را به عقب بچرخانید تا نفر دوم زیر آن را بگیرد و وزن کمد در وسط قرار بگیرد.
  • برای جابجایی مبلمان می توانید از تسمه های حمل مبلمان استفاده کنید.
  • برای حمل صندلی های بزرگ که ممکن است حمل آنها سخت به نظر برسد آنها را دو نفره و به شکل L بگیرید تا بتوانید آن را جابجا کنید. به آنها زاویه بدهید تا از چارچوب در به راحتی رد شوند.
  • اگر نیروی کمکی دارید هر شخص را مسئول بخشی از وسایل خانه کنید. اگر خودتان تنها هستید ابتدا وسایل یک قسمت را بسته بندی کنید و سپس به سراغ قسمت های دیگر بروید.
  • یکی از تجربیات اسباب کشی که می تواند کمک کننده باشد این است که لباس ها را به محض نقل مکان سریعا آویزان کنید.
  • ابتدا وسایل بزرگ را جابجا کرده و بچینید و سپس بر اساس فضایی که باقی مانده وسایل دیگر را در محل مناسب قرار دهید.
  • در خانه یا محل جدید ابتدا وسایل ضروری مانند فریزر و اجاق گاز را راه اندازی کنید.
  • کارتن های خالی را بعد از باز شدن و چیدن به خارج از خانه ببرید تا پیشرفت خود را در چیدمان ببینید.
  • چند روز قبل از اسباب کشی وسایل خود را بسته بندی کنید و وسایل شکستنی را در کارتن های کوچک قرار دهید.
  • وسایل ضروری را سریع تر باز کنید.

ترفندهای جالب اسباب کشی

ترفندهایی برای اسباب کشی بهتر

در این بخش می خواهیم به ترفند های جالب برای اسباب کشی اشاره کنیم تا بتوانید جابجایی راحت تری را تجربه کنید. این ترفندها تکمیل کننده نکات مهم در اسباب کشی هستند:

  • بهتر است ابتدا تمام اثاثیه سنگین را بارگیری کنید. کمد، میز، مبلمان، یخچال، فریزر و غیره باید ابتدا در پشت کامیون قرار بگیرند. برای آشنایی با نحوه صحیح حمل یخچال این مقاله را مطالعه کنید.
  • اقلام ظریف مثل شیشه ها را در کنار اجسام سنگین مانند مبلمان بارگیری و نگهداری نکنید. همچنین ممکن است در دست اندازهای جاده این اسباب ظریف سقوط کنند یا بشکنند بهتر است آنها را در یک کمد یا جای امنی قرار دهید.
  • سعی کنید در داخل جعبه ها وسایل یک نوع قرار دهید و جعبه های مرتبط را در کنار همدیگر قرار دهید.
  • یکی از نکات مهم در اثاث کشی این است که برای جعبه ها شماره بگذارید و طبق شماره آنها را کنار هم بگذارید که در بارگیری کنار هم قرار گیرند. این به حمل کنندگان هم کمک می کند تا بتوانند مکان مناسب در خانه جدید برای هر جعبه را انتخاب کنند.
  • یک شخص را مسئول بگذارید تا کارگران را برای تخلیه بار هر کارتن، بر اساس شماره در محل خود راهنمایی کند.
  • بعد از اینکه جای وسایل مشخص شد آنها را باز کنید و تا قبل از آن بسته ها را باز نکنید.
  • از آنجایی که همیشه اولین لوازمی که در وسیله نقلیه بارگیری می شوند در انتها خارج می شوند، اسباب مهم و ضروری را در آخر بارگیری کنید. این ترفند جالب اسباب کشی را بخاطر بسپارید.
  • یک طرح کاغذی برای قرار دادن وسایل در خانه جدید خود برای تخلیه بار در نظر بگیرید. برای مثال مشخص کنید که مبلمان در کجا قرار گیرند، این به شما کمک می کند که نیاز کمتری به جابجایی وسایل باشد و هر کدام را در جای صحیح خود بگذارید.
  • اگر بعضی از وسایل این قابلیت را دارند که آنها را به تکه های کوچکتر تقسیم کنید، قبل از تفکیک از آنها عکس بگیرید تا هنگام اسمبل کردن آنها دچار مشکل نشوید.
  • وسایل سنگین را در چمدان قرار دهید که حمل آن راحت تر باشد.
  • مواد غذایی را قبل از اسباب کشی فریز کنید و در روزهای آخر مواد غذایی تازه نخرید.

در این مقاله به شکل جامعی به نکات مهم در اسباب کشی پرداختیم و به ترفندها و تجربیاتی که رعایت آنها می تواند زحمت شما را برای جابجایی اثاثیه کم کند نیز اشاره کردیم. امیدوارم که این مقاله برای شما مفید باشد.

194بازدید

ارسال دیدگاه